Projektová metoda výuky
„Proč ?“, „Jak?“ a „Já sám!“ , to jsou věty, které vyjadřují dětskou touhu po poznání
a snahu dojít k němu vlastními silami.
Projektová metoda, kterou využíváme, dává dětem příležitost učit se vlastním tempem, s využitím
všech smyslů, zkoušet a chybovat, hledat nová řešení a spolupracovat s kamarády.
Ve Villa Luna nechceme děti vyučovat, aby pasivně přijímaly informace, ale dáváme jim možnost, aby mohly ke svému poznání přicházet s naší podporou samy, vlastní zkušeností. Učení projektovou metodou je propojené s reálným životem a proto děti baví a probouzí jejich přirozený zájem o poznávání.
Pro projektovou metodu je typické složení ze tří fází:
Motivace
Děti zažijí něco, co je nadchne pro projekt a chtějí se dozvědět více.
Zkoumání a objevování
Děti společně s využitím rozličných aktivit (experimentování, tvoření, hudba, pohyb apod. ) nabývají nové zkušenosti a hlubší znalosti o tématu. Na své cestě spolupracují, mohou hledat vlastní nápady a řešení. Poznatky, které získají propojují formou výletů a zážitků s realitou.
Výsledek projektu a prezentace
Na konci projektu vždy vznikne společnou prací nějaký výsledek, kterým se děti mohou pochlubit svým rodičům nebo kamarádům a zároveň si zopakovat vše, co se naučily.
Co projekty dětem přináší?
- Aktivitu a experimentování
- Spolupráci s kamarády
- Komunikaci
- Rozvoj tvořivosti, fantazie
- Propojení s realitou
- Individuální přístup
- Motivaci k učení a zábavu
- Výlety a reálné neopakovatelné zážitky